Likvidace legendárních vlaků

/ / Novinky

Panťák, žabotlam nebo Emilka, tak je mezi námi známá vlaková elektrická jednotka 451 a 452. Tato legenda vyrazila na svou poslední cestu na začátku června. Projela pražskou metropolí a dorazila na náš provoz na Kladno.

Vlakové soupravy byly uvedeny do provozu již v 60. letech. Odborníci prognózovali, že jejich cesty skončí na přelomu 80. a 90 let a přesto křižovaly Českou republiku až do loňského léta na městské lince mezi Hostivaří a Rozokami u Prahy. Jejich předností bylo především umožnění nástupu do jednotky z úrovně nástupiště, velmi rychlý rozjezd a možnost změny směru bez posouvání – kabina pro strojvůdce byla na obou stranách jednotky. Frekventované tratě byly podpořeny intervalovou dopravou a vlaky ulehčily zvládat silné dopravní špičky na hlavních tazích.

Jsme náležitě pyšní na to, že můžeme ekologicky ukončit jejich brouzdání po Čechách na našem provozu na Kladně. Jednotky budou rozpáleny na menší kusy a poté poputují do našeho šrédru. Šrédrování je technologie, která je v současné době nejvíce využívána ke zpracování autovraku. Moderní šrédry, kterými se můžeme pochlubit i my a to hned na dvou provozech. Jsou využívány nejen ke zpracování autovraku, ale i ke zpracování jiných komodit s vysokým obsahem kovů.